Publikationen
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Monographien:
- Philippa Adrych, Robert Bracey, Dominic Dalglish, Stefanie Lenk, Rachel Wood, Images of Mithra, 2017, Oxford University Press.
Rezensionen:
1. Kevin Stoba, in: Bryn Mawr Classical Review (BMCR), 2017.09.55.
2. David Walsh, in: Cambridge Archaeological Journal, Volume 28, Issue 3, S. 512-513.
3. Richard Gordon, in: The Journal of Roman Studies 108: 1-3, August 2018.
4. Csaba Szabó, in: ARYS, 16, 2018, S. 467-479.
5. Luther H. Martin, in: The Classical Review 68 (1), S. 186-188 (2018).
6. Greg Wolf, in: London Review of Books, Vol. 39, No. 21, November 2017.
- Stefanie Lenk, Roman Identity and Lived Religion. Baptismal Art in Late Antiquity, Cambridge University Press (erscheint 2024)
- Stefanie Lenk, Heretical Images. The Visual Practice of Orthodoxy in the 13th Century (in Arbeit)
Herausgeberschaften:
- Stefanie Lenk (Hrsg.), A Complete Translation of Lucas of Tuy's De altera vita fideique controversiis adversus Albigensium errores, Universitätsverlag Göttingen (erscheint im Druck und Open Access) (in Arbeit)
- Jaś Elsner, Stefanie Lenk, et. al. (Hrsg.), Imagining the Divine. Art and the Rise of World
Religions (Ausstellungskatalog, Ashmolean Museum, 19 Oktober 2017-18 Februar 2018), 2017, Oxford. - Stefanie Lenk (Hrsg.), SUBLIME | Martha Parsey – Marc Fromm (Ausstellungskatalog,
Kunstverein Wilhelmshöhe, 21 September - 27 Oktober 2013), 2013, Ettlingen.
Aufsätze:
- Stefanie Lenk, "Christian reuse of temples and its ecclesio-political implications at times of religious conflict: The cella-baptistery of Jbel Oust in late antique Africa Proconsularis", in: Stefan Heidemann, Sabine Panzram (Hrsgg.), Publications of the Center for Advanced Study RomanIslam (erscheint 2024).
- Stefanie Lenk, Stefanie Lenk, "Baptismal Iconography as a Marker of Romanness. The chevaux affrontés in the baptistery of Henchir el Koucha (Africa Proconsularis)", in: Béatrice Caseau, Lucia Maria Orlandi (Hrsgg.), Baptême et baptistères entre Antiquité Tardive et Moyen Âge (Actes du colloque international. Sorbonne Université, Paris, 12-13 novembre 2020). Bibliothèque d'histoire et d'archéologie 1, SilvanaEditoriale, Mailand, 2023, S. 178-195.
- Gunnar Brands, Hans Goette, Stefanie Lenk, „Petrus und der Philosoph. Ein attisches Grabrelief der Hochklassik in Bari und seine mittelalterliche Umarbeitung", in: Römisches Jahrbuch der Bibliotheca Hertziana, Bd. 46, 2023, S. 7-62.
- Stefanie Lenk, "Merging University Museum and Volksbildung – The Curatorial Strategies of Berlin's Museum für Meereskunde in 1900", in: Kathleen Davidson, Molly Duggins (Hrsgg.), Sea Currents in Nineteenth-Century Art, Science and Culture. Bloomsbury, 2023, London, S. 209-234.
- Stefanie Lenk, Außerchristliche Kunst zwischen Theologie und Religionswissenschaft – Rudolf Ottos und Heinrich Fricks Religionskundliche Sammlung (Marburg), in: Marburger Jahrbuch für Kunstwissenschaft, 2022, S. 209-234. Open Access
- Stefanie Lenk, Response to C. Uehlinger: 'Material Religion in Comparative Perspective: How Different is BCE from CE?', in: Jaś Elsner, Rachel Wood (Hrsg.), Imagining the Divine: Exploring Art in Religions of Late Antiquity across Eurasia (British Museum Research Publications, 234), 2021, London, S. 170-175. Open Access
- Stefanie Lenk, Ferdinand Piper’s ‘Monumentale Theologie‘ (1867) and Schleiermacher’s Legacy – The Attempted Foundation of a Protestant Theology of Art, in: Jaś Elsner (Hrsg.), Empires of Faith in Late Antiquity. Histories of Art and Religion from India to Ireland,
2020, Cambridge, S. 161-185. Open Access - Stefanie Lenk, Cristãos Ibéricos e Antiguidade Clássica — o Baptistério de Milreu/Estói (Algarve) nos Finais da Antiguidade Tardia, in: Jorge Tomás García, Vanessa Del Prete (Hrsgg.), Imágenes, lengua y creencias en Lusitania romana, 2019, Oxford, S. 108-125.
- Stefanie Lenk, Iberian Christians and the classical Past – The Baptistery of Milreu/Estói (Algarve) at the End of Late Antiquity, in: Horst Bredekamp, Stefan Trinks (Hrsgg.), Transformatio et Continuatio: Forms of Change and Constancy of Antiquity in the Iberian Peninsula 500-1500, 2017, New York, S. 63-91. Open Access
Katalogbeiträge:
- Robert Bracey, Stefanie Lenk, "Women as Donors", in: Imagining the Divine. Art and the Rise of World Religions (siehe oben), S. 104-107.
- Jaś Elsner, Stefanie Lenk, “Introduction”, in: Imagining the Divine. Art and the Rise of World Religions (siehe oben), S. 13-29.
- Stefanie Lenk, “Iconoclasm”, in: Imagining the Divine. Art and the Rise of World Religions (siehe oben), S. 128-133.
- Stefanie Lenk, “SUBLIME | Martha Parsey – Marc Fromm”, in: SUBLIME | Martha Parsey – Marc Fromm (siehe oben), S. 7-9.