Nitsch, A., Eggert, S. & Bögeholz, S. (2013, September). Using concept maps to support students in working with socioscientific issues - The issue of global climate change and possible solution strategies. Paper to be presented at the 10th biannual Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), 2-7. September, 2013, Nikosia, Cyprus.
Nitsch, A., Eggert, S., Bögeholz, S. & Nückles, M. (2013, August). How do students reconstruct the issue of global climate change – The influence of different concept mapping support measures. In K. Berthold & A. Deiglmayer (Leitung), How to deal with fragile and conflicting evidence in school. Angenommener Vortrag im Rahmen des Symposiums auf der 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, 27-31. August 2013, München.
Eggert, S., Nitsch, A., Nückles, M. (2013, März). Förderung von Schülerkompetenzen im Umgang mit fragiler und konfligierender Evidenz am Beispiel Klimawandel – Der Einfluss verschiedener Concept Mapping Vorstrukturierungen. In J. Bauer, M. Prenzel & K. Berthold (Leitung), Kompetenzen zur Bewertung und argumentativen Nutzung von Evidenz. Symposium angenommen bei der 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEPF) vom 11.-13. März 2013, Kiel.
Nitsch, A., Eggert, S. & Bögeholz, S. (2012). Concept Maps zur Förderung von Bewertungskompetenz bei Umweltproblemsituationen. Vortrag auf der Nachwuchstagung „Bildung für Nachhaltige Entwicklung – theoretische, konzeptuelle und empirische Perspektiven“, 7.-8. Dezember, Universität Osnabrück.
Nitsch, A., Eggert, S., Bögeholz, S. & Nückles, M. (2012). Concept Maps to Foster Students` Socioscientific Reasoning and Decision Making. Postervortrag auf der 9. Tagung der European Researchers in Didactics of Biology, 9th Conference, 17.-21. September, Berlin.
Teschner, S., Eggert, S., Hasselhorn, M. & Bögeholz, S. (2011). Generieren und Reflektieren von Sachinformationen: Modellierung und Validierung einer Teilkompetenz von Bewertungskompetenz.Vortrag auf der Internationalen Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio: Didaktik der Biologie - Standortbestimmung und Perspektiven, 12. - 16. September, Universität Bayreuth.
Nitsch, A., Eggert, S. & Bögeholz, S. (2011). Socioscientific Issues: Umgang mit fragiler und konfligierender wissenschaftlicher Evidenz am Beispiel des Themenkomplexes Klimawandel. Postervortrag auf der Internationalen Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio: Didaktik der Biologie - Standortbestimmung und Perspektiven, 12. - 16. September, Universität Bayreuth.
Teschner, S., Eggert, S., Hasselhorn, M. & Bögeholz, S. (2011). Analysing students' information integration processes while working on socioscientific issues. Paper presented at the ESERA Conference - Science learning and citizenship, 05.09.-09.09., Lyon, France.
Eggert, S., Bögeholz, S., Watermann, R. & Hasselhorn, M. (2011). Enhancing students' socioscientific reasoning: the influence of cooperative trainings. Paper presented at the EARLI Conference, 30.08.-03.09., Exeter, UK.
Eggert, S. & Bögeholz, S. (2007). Students‘ decision making competence in situations of everyday life and of sustainable development. Poster presented at the Summer Academy 2007 on Educational Measurement. Berlin, July 22 - August 01, 2007.
Eggert, S., Schatz, J. & Bögeholz, S. (2007). Die Anwendung von Entscheidungsstrategien bei Schülerinnen und Studierenden. Vortrag auf der Internationalen Tagung der Sektion Biologiedidaktik im VBIO am 19.09.2007 an der Universität Duisburg-Essen.
Eggert, S. & Bögeholz, S. (2007). High school students’ and Undergraduates’ use of decision-making strategies in situations of sustainable development. Doctoral Research Invitational Seminar: Towards enhancing scholarly goals and outcomes for students and supervisors. September 30 - October 3, University of Bath, UK.
Eggert, S., Schatz, J. & Bögeholz, S. (2006): Analysing Pupils’ Decision Making Competence in the Context of Sustainable Development. Poster presented at the sixth conference of European Researchers in Didactics of Biology: ERIDOB 2006. From September 11th to 15th 2006, University of London.