PROF. DR. WELF WEIGER






Kurzlebenslauf






  • Seit 2020

    Chair of Marketing Department, Alfaisal University, Riad, Saudi-Arabien



  • Seit 2020

    Assistant Professor of Marketing, Alfaisal University, Riad, Saudi-Arabien



  • 2017 - 2021

    Inhaber der Juniorprofessur für Digitales Marketing, Georg-August-Universität Göttingen



  • 2016 - 2017

    Post-Doc, Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen



  • 2016

    Promotion zum Doktor der Wirtschaftswissenschaften (Dr. rer. pol.), Georg-August-Universität Göttingen



  • 2010 - 2016

    Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen



  • 2015 und 2016

    Gastwissenschaftler, University of Maryland, Robert H. Smith School of Business, Maryland, USA



  • 2003 - 2010

    Studium der Betriebswirtschaftslehre, Universität Mannheim



  • 2009

    Auslandssemester, Boston University, Boston, USA



  • 2008

    Auslandssemester, University of the West of Scotland, Paisley, Schottland















PRAKTISCHE ERFAHRUNG




  • Werkstudent und Webentwickler im Bereich Online Marketing Services (SAP AG Walldorf)

  • Wissenschaftliche Hilfskraft im Bereich Web-Support und EDV- Administration (Lehrstuhl für Allgemeine BWL und Marketing II, Prof. H. Bauer, Universität Mannheim)

  • Werkstudent im Online Marketing (SAP Deutschland AG & Co KG Walldorf)

  • Praktikant im Online Marketing (SAP Deutschland AG & Co KG Walldorf)

  • Projekt Management (Weiger Design GmbH, Gorxheimertal)



AUSZEICHNUNGEN




  • Finalist Best Paper Award in the track “Internet and the Digital Economy”, Hawaii International Conference on System Science, 2022

  • Outstanding Research Award by Shell Saudi Arabia, College of Business, Alfaisal University, Saudi Arabia, 2021

  • Best Reviewer im Track "Crowds, Social Media, and Digital Collaborations" auf der International Conference on Information Systems, 2019 in München

  • American Marketing Association Best Paper by Theme im Track "Metrics for Making Marketing Matter" auf der Winter AMA Conference, 2017 in Orlando, USA

  • Förderpreis der Stiftung Marketing der Universität Mannheim für die Diplomarbeit "Sportlervergütung als Erfolgsfaktor im Sport - Eine empirische Untersuchung des Zusammenhanges von Gehaltsstrukturen und sportlichem bzw. unternehmerischen Erfolg am Beispiel des amerikanischen Profi-Baseballs", 2011



REVIEW-TÄTIGKEITEN




  • American Marketing Association (AMA)

  • European Journal of Marketing

  • European Marketing Academy (EMAC)

  • International Journal of Human-Computer Studies

  • Internet Research

  • Journal of Business Research

  • Journal of Interactive Marketing

  • Journal of Service Management



FACHARTIKEL





KONFERENZBEITRÄGE




  • AI and the Vulnerable, in: Proceedings of the Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), 2022 (zusammen mit N. Mozafari und M. Hammerschmidt)

  • Claim success but blame the bot? User reactions to service failure and recovery in interactions with humanoid service robots, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 55, 2022 (zusammen mit N. Mozafari, M. Schwede, M. Hammerschmidt)

  • That's so Embarrassing! When not to Design for Social Presence in Human-Chatbot Interactions, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Vol. 42, 2021 (zusammen mit N. Mozafari, M. Hammerschmidt)

  • Resolving the Chatbot Disclosure Dilemma: Leveraging Selective Self-Presentation to Mitigate the Negative Effect of Chatbot Disclosure in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 54, 2021 (zusammen mit N. Mozafari, M. Hammerschmidt)

  • The Chatbot Disclosure Dilemma: Desirable and Undesirable Effects of Disclosing the Non-Human Identity of Chatbots in: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Vol. 41, 2020 (zusammen mit N. Mozafari, M. Hammerschmidt)

  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of Brand Buzz Dispersion Corporate Associations and Branding Strategies in: EMAC Online Conference, 2020 (zusammen mit S. Fischer, M. Hammerschmidt)

  • A Streamer’s Stream: The What and How of Successful Social Live Streaming in: 2020 AMA Winter Academic Conference Proceedings, San Diego, CA, USA, 2020 (zusammen mit J. Giertz, M. Törhönen, J. Hamari)

  • Same Same but Different? The Predictive Power of Association Types, in Brand Buzz for Investor Returns in: Proceedings of the International Conference on Information Systems, München, 2019 (zusammen mit S. Fischer, M. Hammerschmidt)

  • How Marketer-generated Content in Social Media Impacts Sales Along the Sentiment Cycle in: Proceedings of the 41st ISMS Marketing Science Conference, Rom, Italien, 2019 (zusammen mit O. Elshiewy und S. Jahn)

  • Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics in: Marketing Strategy meets Wall Street VI Conference Proceedings, 2019, Fontainebleau, France, 2019 (zusammen mit S.F. Fischer und M. Hammerschmidt)

  • Another Dark Side of Gamification? How and When Gamified Service Use Triggers Information Disclosure, in: GamiFIN 2019 Conference Proceedings, Levi, Finnland, 2019 (zusammen mit S. Trang)

  • Stand by me: Escaping the webrooming dilemma through integrating product presentation technologies and product reviews, in: AMA Summer Academic Conference Proceedings, Boston, MA, USA, 2018 (zusammen mit N. Ahrend, M. Hammerschmidt, W. Toporowski)

  • Gamified Services: How Gameful Experiences Drive Customer Commitment, in: GamiFIN 2018 Conference Proceedings, Pori, Finland, p. 75-82, 2018 (zusammen mit T. Wolf, M. Hammerschmidt)

  • Gamified digital services: How gameful experiences drive continued service usage, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 51, p. 1187-1196, 2018 (zusammen mit M. Hammerschmidt und T. Wolf)

  • Antecedents and Outcomes of Sustainable Innovation: A Meta-Analytic Path Model, in: Proceedings of the 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, Th. Jaskolka)

  • Should Marketers Pull the Strings? How to Shape the Impact of Persuasion on Consumer Engagement, in Social Media in: Baker Retailing Center Conference Proceedings, Philadelphia, USA, The Wharton School, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, H. Wetzel)

  • Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Antecedents, and Purchase Consequences in: Proceedings of the ISMS Marketing Science Conference, Los Angeles, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W.W. Moe, H.A. Wetzel)

  • Who is Pulling the Strings? The Role of Self-Determination in Shaping User Engagement through Marketer-Generated Content in: Proceedings of the 24th Recent Advances in Retailing and Consumer Science Conference, European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS), Burnaby/Vancouver, BC, CA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt und H. Wetzel)

  • Signals From the Echoverse ? The Informational Value of Brand Buzz Dispersion in: AMA Winter Marketing Academic Conference Proceedings, Orlando, FL, USA, 2017 (zusammen mit S. Fischer und M. Hammerschmidt)

  • Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Drivers, and Impact on Purchase Behavior in: Proceedings of the INFORMS Annual Meeting, 2016, Nashville, TN, USA, 2016 (zusammen mit W. Moe, H. Wetzel und M. Hammerschmidt)

  • Any Chatter Matters: The Effects of Appeals on User Engagement and Brand Equity in: AMA Winter Marketing Academic Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA, 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt und H. Wetzel)

  • The Rules of Regulation: Shaping User Engagement through Marketer Generated Content in: Thought Leaders in Customer Engagement and Customer Relationship Management Conference, 2015, HEC Paris (zusammen mit M. Hammerschmidt, H. Wetzel)

  • The Role of Self-determination in Social Media: Assessing its Drivers and its Impact on Content Generation in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt)

  • Self-Determination in Social Media Channels: Antecedents & Impact on Content Generation in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA, 2013 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt)

  • Integration vs. Regulation: What Really Drives User-generated Content in Social Media Channels? in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA, 2012 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt)

  • Are We All Brand Managers? Understanding The Facets And Drivers Of Brand Democratization in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, Lisbon, Portugal, 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt und H. Wetzel)



BEITRÄGE ZU SAMMELBÄNDEN





PRAXIS-TRANSFER-PUBLIKATIONEN





VORTÄGE




  • Who is Pulling the Strings? The Role of Self-Determination in Shaping User Engagement through Marketer-Generated Content, 24th Recent Advances in Retailing and Consumer Science Conference (EIRASS), 2017, Vancouver, BC, Canada, 27.06.2017

  • Should Marketers Pull the Strings? How to Shape the Impact of Persuasion on Consumer Engagement in Social Media, Consumer Response to the Evolving Retailing Landscape Conference, Philadelphia, PA, USA, 22.06.2017

  • Purchase Consequences of User Engagement in Social Media, ISMS Marketing Science Conference, 2017, Los Angeles, CA, USA, 08.06.2017

  • Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Drivers, and Impact on Purchase Behavior, INFORMS Annual Meeting, 2016, Nashville, TN, USA, 14.11.2016

  • Understanding Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Antecedents, and Purchase Consequences, 2. Passauer Digital-Marketing-Konferenz, Passau, GER, 11.03.2016

  • Any Chatter Matters: The Effects of Appeals on User Engagement and Brand Equity, AMA Winter Educators Conference, 2016, Las Vegas, NV, USA, 26.02.2016

  • The Rules of Regulation: Shaping User Engagement through Marketer Generated Content, Thought Leaders in Customer Engagement and Customer Relationship Management Conference, Paris, France, 04.06.2015

  • The Role of Self-determination in Social Media: Assessing its Drivers and its Impact on Content Generation, 42nd EMAC Conference, Special Interest Group on Online Opinion Dynamics, Istanbul, Turkey, 07.06.2013

  • Self-Determination in Social Media Channels: Antecedents & Impact on Content Generation, AMA Winter Educators Conference, 2013, Las Vegas, NV, USA, 16.02.2013

  • Digitale Mundpropaganda in sozialen Medien, Vortragsreihe des Marketing-Club Göttingen e.V., Göttingen, GER, 20.11.2012

  • Integration vs. Regulation: What Really Drives User-generated Content in Social Media Channels? AMA Summer Educators Conference, 2012, Chicago, IL, USA, 19.08.2012

  • Are We All Brand Managers? Understanding The Facets And Drivers Of Brand Democratization, 41st EMAC Conference, Lisbon, Portugal, 24.05.2012












Porträtfoto von Welf Weiger. Er trägt ein hellblaues Hemd, ein schwarzes Sakko, eine schwarze Krawatte und eine Brille.


Kontakt



Prof. Dr. Welf Weiger

Chair of Marketing Department

Assistant Professor of Marketing

College of Business

Alfaisal University

Riyadh, Kingdom of Saudi Arabia


Tel.: +966 11 215 8915
College of Business

wweiger@alfaisal.edu