Publikationen
Publikationen in Sammelbänden mit Peer Review:
- Berens, Florian, Findley, Kelly & Hobert, Sebastian (forthcoming). How Students´ Statistics Beliefs influence their Attitudes: A Quantitative and a Qualitative Approach. In: Burrill, Gail, Reston, Enriqueta & Souza, Leandro (eds.) Research on Students’ Interactions with Data in Teaching Statistics: International Perspectives. Springer.
- Hobert, Sebastian & Berens, Florian (2021). Learning Analytics for Students: A Field Study on Giving Students Access to Their Own Data. In: Sahin, Muhittin & Ifenthaler, Dirk (eds.) Visualizations and Dashboards for Learning Analytics: Advances in Analytics for Learning and Teaching, pp 213-231. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-81222-5_10.
Publikationen in Konferenzbänden mit Peer Review:
- Findley, Kelly & Berens, Florian (2020). Assessing the Disciplinary Perspectives of Introductory Statistics Students. Research in Undergraduate Mathematics Education. https://www.researchgate.net/publication/339712352_Assessing_the_Disciplinary_Perspectives_of_Introductory_Statistics_Students.
- Hobert, Sebastian & Berens, Florian (2019). Fostering Students’ Motivation to Learn Daily on a Voluntary Basis: A Gamified Mobile Learning Approach for Formal Learning Settings. International Conference on Information Systems 2019 Proceedings. https://aisel.aisnet.org/icis2019/learning_environ/learning_environ/11.
- Hobert, Sebastian & Berens, Florian (2019). Small Talk Conversations and the Long-Term Use of Chatbots in Educational Settings: Experiences from a Field Study. Third International Workshop, CONVERSATIONS 2019. https://doi.org/10.1007/978-3-030-39540-7_18.
Publikationen in Sammelbänden ohne Peer Review:
- Berens, Florian, Reusch, Natalie & Hobert, Sebastian (2022). Ein Einstieg in gute Sprechstunden: Leitfaden und Reflexionshilfen für Lehrende ohne Erfahrung. In: Berendt, Brigitte, Fleischmann, Andreas, Schaper, Niclas, Szczyrba, Birgit, Wiemer, Matthias & Wildt, Johannes (Hrsg.) Neues Handbuch Hochschullehre, F2.21. DUZ Verlags- und Medienhaus GmbH, Berlin. https://www.nhhl-bibliothek.de/de/handbuch/gliederung/?articleID=3383#/Beitragsdetailansicht/273/3383/Ein-Einstieg-in-gute-Sprechstunden-%25E2%2580%2593-Leitfaden-und-Reflexionshilfen-fuer-Lehrende-ohne-Erfahrung.
- Hobert, Sebastian & Berens, Florian (2021). Ein digitaler Tutor für teilnehmendenstarke Lehrveranstaltungen. In: Berendt, Brigitte, Fleischmann, Andreas, Schaper, Niclas, Szczyrba, Birgit, Wiemer, Matthias & Wildt, Johannes (Hrsg.) Neues Handbuch Hochschullehre, D2.15. DUZ Verlags- und Medienhaus GmbH, Berlin. https://www.nhhl-bibliothek.de/de/handbuch/gliederung/?articleID=3313#/Beitragsdetailansicht/255/3313/Ein-digitaler-Tutor-fuer-teilnehmendenstarke-Lehrveranstaltungen.
- Berens, Florian (2020). Mit Thomas Müller in die statistische Bildung: Grundvorstellungen und Begriffsbildung am Beispiel der Lagemaße. In: Mays, Anja, Dingelstedt, André, Hambauer, Verena, Schlosser, Stephan, Berens, Florian, Leibold, Jürgen & Höhne, Jan Karem (Hrsg.) Grundlagen - Methoden - Anwendungen in den Sozialwissenschaften: Festschrift für Steffen-M. Kühnel, pp 97-113. Springer, Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-15629-9_5.
Publikationen in Konferenzbänden ohne Peer Review:
- Berens, Florian (2019). Stress und Coping im Vergleich von Fach- und Lehramtsstudierenden. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. http://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2020022802500583323307.
- Berens, Florian (2019). Attitudes toward Research as a Source for negative Statistics Attitudes.Proceedings of the International Conference on Teaching Statistics. https://iase-web.org/icots/10/?talk=3E1.
Herausgeberschaften:
- Mays, Anja, Dingelstedt, André, Hambauer, Verena, Schlosser, Stephan, Berens, Florian, Leibold, Jürgen & Höhne, Jan Karem (Hrsg.) (2020). Grundlagen - Methoden - Anwendungen in den Sozialwissenschaften: Festschrift für Steffen-M. Kühnel. Springer, Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-15629-9.
weitere Publikationen:
- Hobert, Sebastian & Berens, Florian (2020). Chatbot-basierte Lernsysteme als künstliche Tutoren in der Lehre: Datensparsame (Gestaltungs-)Entscheidungen bei Entwicklung und Einsatz. Datenschutz und Datensicherheit 44, pp 594–599. https://doi.org/10.1007/s11623-020-1331-z.