Anzahl Google Scholar Zitationen (Stand September 2024): 7.975 h-Index (Stand September 2024): 41 Meist zitierte Papers (Stand September 2024):
PUBLIKATIONEN VON PROF. DR. MAIK HAMMERSCHMIDT
Kontakt
Prof. Dr. Maik Hammerschmidt
Professur für Marketing und Innovationsmanagement
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Georg-August-Universität Göttingen
Platz der Göttinger Sieben 3
37073 Göttingen
Tel. 0551 39-26546
maik.hammerschmidt@uni-goettingen.de
Fachartikel
KONFERENZBEITRÄGE
BÜCHER
ARBEITSPAPIERE
PRAXIS-TRANSFER-PUBLIKATIONEN
BEITRÄGE ZU SAMMELBÄNDEN
2024
2024
2023
2022
2022
2022
2021
2021
2020
Do Survey Invitations Affect Non-Respondents?, in: Advances in Consumer Research, Vol. 48, No. 1, pp. 1-19, 2020 (mit W. Herzog, K. Schmidt, V. Morwitz)
2020
2020
2019
2019
2019
2018
2018
2018
2017
2017
2016
2014
2012
2012
2010
2010
2010
2009
2009
2007
2007
2006
2005
2005
2005
2004
2024
What Remains When Novelty Wears Off? The Impact of Repeated Exposure to Metaverse Meetings on Creativity, in Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Vol. 45, 2024 (zusammen mit L. Lennig, N. Meyer, W. Weiger)
2024
2024
2024
2023
The Price of Resilience: The Case of Retail Logistics, in: 2023 International Scientific Symposium on Logistics: Conference Volume, 2023. (mit M. Klumpp, K. Berendes, A. Arabmaldar, D. Loske)
2023
2023
2022
2022
2022
2022
AI-informed Transformative Service Research: Deploying AI Agents to Empower Vulnerable Consumers, in: Proceedings of the AIRSI Conference, 2022 (mit N. Mozafari, W. H. Weiger)
2022
2022
2021
2021
2020
The Chatbot Disclosure Dilemma: Desirable and Undesirable Effects of Disclosing the Non-Human Identity of Chatbots, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Vol. 41, 2020 (mit N. Mozafari, W. Weiger)
2020
Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of Brand Buzz Dispersion, Corporate Associations, and Branding Strategies, in: EMAC Online Conference, 2020 (mit S. Fischer, W. Weiger)
2020
Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, AMA Summer Academic Conference Proceedings, virtuell, 2020 (mit S. Fischer)
2019
Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, in: AMA Summer Academic Conference Proceedings, San Francisco, CA, USA, 2019 (mit S. Fischer)
2019
Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics, in: Marketing Strategy meets Wall Street Conference Proceedings, Fontainebleau, Frankreich, 2019 (mit S. Fischer, W. Weiger)
2019
2018
2018
2018
2017
2017
2017
Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Antecedents, and Purchase Consequences, in: Proceedings of the ISMS Marketing Science Conference, Los Angeles, USA, 2017 (mit W.H. Weiger, W.W. Moe, H.A. Wetzel).
2017
Who is Pulling the Strings? The Role of Self-Determination in Shaping User Engagement through Marketer-Generated Content, in: Proceedings of the 24th Recent Advances in Retailing and Consumer Science Conference, European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS), Burnaby/Vancouver, BC, CA, 2017 (mit W. Weiger, H. Wetzel).
2017
Signals From the Echoverse ? The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, in: AMA Winter Marketing Academic Conference Proceedings, Orlando, FL, USA , 2017 (mit S. Fischer, W. Weiger).
2017
Question-Behavior Effect: The Role of Relationship Dynamics, in: AMA Winter Educators' Conference Proceedings, Orlando, FL, USA , 2017 (mit H. Wetzel, S. Klein).
2016
Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Drivers and Impact on Purchase Behavior, in: Proceedings of the Informs Anual Meeting, Nashville, USA, 2016 (mit W. Weiger, W. M. Moe, H. Wetzel)
2016
The Effect of Customer Surveys on Non-Respondents' Attitudes and Behaviors, in: Proceedings of the AMS World Marketing Congress, Paris, France, 2016 (mit K. Schmidt, W. Herzog)
2016
A Painful Break or a Never Ending Agony? The Effects of Service Contract Divestment Approaches on Customer Revenge, in: AMA Summer Marketing Academic Conference Proceedings, Atlanta, USA, 2016 (mit Ch. Hänel, H. Wetzel)
2016
Firm Value Effects of Stakeholder Welfare Protection and Enhancement: The Role of Marketing Levers, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Oslo, Norway, 2016 (mit H. Wetzel, I. Lenz).
2016
Doing Good after Doing Bad: Firm Value Implications of Distinct Corporate Social Responsibility Engagements, in: AMA Winter Marketing Academic Conference Proceedings, Las Vegas, USA, 2016 (mit I. Lenz, H. Wetzel)
2016
Any Chatter Matters: The Effects of Appeals on User Engagement and Brand Equity", in: AMA Winter Marketing Academic Conference Proceedings, Las Vegas, USA, 2016 (mit W. Weiger, H. Wetzel)
2015
The Rules of Regulation: Shaping User Engagement through Marketer Generated Content, in: Thought Leaders in Customer Engagement and Customer Relationship Management Conference, 2015, HEC, Paris (mit W. Weiger, H. Wetzel)
2014
Purchase Boost or Demand Excess? Desired and Undesired Consequences of Key Supplier Status, in: Thought Leadership on the Sales Profession Conference, 2014, Columbia University, New York, NY (mit H. Wetzel, T. Arnold)
2013
The Effect of Survey Nonresponse on Nonrespondents' Attitudes and Behaviors: An Application of Principal Stratification, in: Proceedings of the International Meeting of the Psychometric Society, Arnheim, Netherlands, 2013 (mit K. Schmidt, W. Herzog)
2013
The Role of Self-determination in Social Media: Assessing its Drivers and its Impact on Content Generation, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (mit H. Wetzel, W. Weiger)
2013
Self-Determination in Social Media Channels: Antecedents & Impact on Content Generation, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA , 2013 (mit H. Wetzel, W. Weiger)
2013
Strengthening Firm’s Societal Role – How Compensation Strategies Help to React on Social Misconduct, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (mit H. Wetzel, I. Lenz)
2013
'Goodwill Hunting' - How Companies Should React on Social Misconduct, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA , 2013 (mit H. Wetzel, I. Lenz)
2012
An Antagonistic Process Model of the Profitability Impact of Customer Priorization in: AMA Summer Marketing Educators' Conference Proceedings, 2012, Chicago, IL (mit H. Wetzel, A. Zablah)
2012
The Dynamics Underlying Performance Signaling: Insights from the Professional Sports Market in: AMA Summer Educators' Conference Proceedings, 2012, Chicago, IL (mit H. Wetzel, S. Hattula)
2012
A Dual Process Model for Enhancing Customer Priorization Profitablity in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, 2012, Lisbon, Portugal (mit H. Wetzel, A. Zablah)
2012
A Dynamic Model of Fan Behavior When Team Expenditures and Brand Equity Signal Future Performance in Professional Sports Market in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, 2012, Lisbon, Portugal (mit H. Wetzel, S. Hattula)
2012
Gratitude versus Entitlement: A Dual Process Model of the Profitability Implications of Customer Prioritization in: Thought Leadership on the Sales Profession Conference, 2012, Harvard Business School, Cambridge, MA (mit A. R. Zablah, H. Wetzel)
2012
How Companies Should React on Social Misconduct – The Role of In- and Extra-Domain Compensation, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA , 2012 (mit H. Wetzel, I. Lenz).
2012
Integration vs. Regulation: What Really Drives User-generated Content in Social Media Channels?, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA , 2012 (mit H. Wetzel, W. Weiger).
2012
An Exploratory Investigation of Reverse Causality Relationships Among Brand Equity and Sport-Related Success in: AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceedings, 2012, Vol. 23, St. Petersburg (mit S. Hattula, J. Hattula, C. Ebertin, H.H. Bauer)
2011
Exploring the Dynamic Relationship between Brand Equity and Sport-Related Success in Sports Clubs in: AMA Summer Marketing Educators' Conference Proceedings, 2011, San Francisco (mit S. Hattula, J. Hattula, H. H. Bauer)
2011
Signaling Quality across Different Stages of the Organizational Life Cycle, in: Academy of Marketing Science Annual Conference Proceedings, 2011, Coral Gables (mit S. Hattula, H. Wetzel, H. H. Bauer)
2011
Lagging First or Gaggering First? Signaling Future Business Performance to Different Stakeholders, in: Proceedings of the 40th EMAC Conference, Ljubljana, Slovenia, 2011 (mit H. Bauer, S. Hattula, H. Wetzel).
2011
Exploring Spillover Effects of Post-Sale Services in Vertical Service Delivery Networks, in: AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceedings, 2011, Austin (mit T. Falk, J. J. L. Schepers, L. K. Scheer) - AUSGEZEICHNET MIT DEM AMA BEST PAPER AWARD IM TRACK "SALES, CRM, AND BUSINESS TO BUSINESS"
2011
Comparing Apples and Apples: Estimating the Causal Effect of Survey Participation on Customer Loyalty, in: AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceedings, 2011, Austin (mit W. Herzog, K. Schmidt)
2010
The Impact of Marketing on Sport-related Success, in: AMA Summer Marketing Educators' Conference Proceedings, Boston, USA, 2010 (mit S. Hattula, H. H. Bauer)
2010
Is Customer Prioritization a Double-Edged Sword? Exploring the Effects of Perceived Prioritization and Status Consciousness on Customer Profitability, in: AMA Summer Marketing Educators' Conference Proceedings, Boston, USA, 2010 (mit H. Wetzel, H. H. Bauer) - AUSGEZEICHNET MIT DEM AMA BEST PAPER AWARD IM TRACK "INTER-ORGANIZATIONAL ISSUES IN MARKETING"
2010
Do Proactive Offers of Product Trials Increase Customer Loyalty? A Field Experiment with Principal Stratification, in: 2010 INFORMS Marketing Science Conference Proceedings, Cologne, 2010 (mit W. Herzog)
2010
Trading off for the Effects of Prioritization Perception and Status Consciousness on Customer Profitability, in: Proceedings of the 39th EMAC Conference, Copenhagen, Denmark, 2010 (mit H. H. Bauer, H. Wetzel).
2010
2010
Service bureaucrat or service champion? Exploring control mechanisms to guide frontline employee behaviour, in: Proceedings of the AMA SERVSIG International Research Conference, Porto, Portugal, 2010 (mit J. J. L. Schepers, K. de Ruyter, A. de Jong, T. Falk)
2009
Can Prioritization Do Harm? An Empirical Investigation of the Prerequisites, Criteria, and Performance Outcomes of Customer Prioritization, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Vol. 21, Chicago, IL, USA, 2009 (mit H. H. Bauer, H. Wetzel).
2009
The Impact of Customer Prioritization on the Performance of B2B Relationships, in: Proceedings of the 38th EMAC Conference, Nantes, France, 2009 (mit H. H. Bauer, H. Wetzel).
2009
Creating and Deploying Commitment - Linking Relationship Marketing Initiatives, Commitment and Customer Value, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Tampa, Florida, 2009 (mit M. Bryant, H. H. Bauer).
2009
Win-win or win-lose? Exploring failure and recovery episodes in consumption systems, in: Proceedings of the 38th EMAC Conference, Nantes, France, 2009 (mit T. Falk).
2008
2008
2008
2008
The Impact of Electronic Service Quality on Customer Satisfaction over Time, in: 2008 Society for Marketing Advances Conference Proceedings, St. Petersburg, FL, USA, 2008 (mit J. J. L. Schepers, T. Falk).
2008
No more equal slices – getting more out of your service efforts, in: Proceedings of the 2008 EMAC Conference, Brighton, 2008 (mit T. Falk).
2007
-Added Recovery Services - Creating Customer Delight through Failures, in: Proceedings of 36th EMA Conference, May 22-25, Reykjavik, 2007 (mit T. Donnevert).
2007
Turning Failures into Opportunities for Value Creation --- AUSGEZEICHNET MIT DEM SHETH FOUNDATION BEST PAPER AWARD ---, in: Proceedings of the AMA Relationship Marketing Summit, Buenos Aires , 2007 (mit T. Donnevert, H. H. Bauer).
2006
Identifying Cross-Channel Dissynergies for Multi-Channel Service Providers , in: Marketing Science Conference Proceedings, Pittsburgh, 2006 (mit T. Falk, J. Schepers).
2006
Should I Stay or Should I Go – The Role of Status Quo for Using New Self-Service Alternatives, in: Proceedings of the 35th EMAC Conference 2006, Athen, 2006 (mit T. Falk, J. Schepers, S. Grossenbacher).
2005
Assessing Service Quality in Online-Retailing - A Transaction Process-Based Approach, in: Proceedings of the 34th EMAC Conference, May 24-27, Milan, pp. 1-7, 2005 (mit T. Falk).
2003
A Super-Efficiency Model for Product Evaluation, Proceedings of the 2003 EURO/INFORMS Joint International Meeting, July 06-10, Istanbul, pp. 86, 2003 (mit M. Staat).
2002
2008
2006
2006
2006
2009
Die Modellierung des sportlichen Erfolges Implikationen für das Sponsoring, Wissenschaftliches Arbeitspapier W 126, Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Mannheim, 2009 (zusammen mit H. H. Bauer und S. Hattula)
2009
2008
Making Brand Management Accountable - Measuring Brand Efficiency and Exploring its Drivers, Scientific Working Paper W 117e, Institute for Market-Oriented Management , 2008 (zus. mit Bauer, H. H. und Donnevert, T.).
2007
Serviceeffizienz – Messung und Erfolgswirkungen, Wissenschaftliches Arbeitspapier W 111, Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim, 2007 (zusammen mit H. H. Bauer, T. Falk und F. Lammert).
2006
Ein neuer Ansatz des Zufriedenheitsmanagements – Wie begeistern Sie Ihre Online-Kunden?, Wissenschaftliches Arbeitspapier W 107, Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim, 2006 (zusammen mit H. H. Bauer, T. Falk und B. Zipfel).
2005
Konsumentenexpertise und die Effizienz von Kaufentscheidungen - Lohnt es sich für Unternehmen, gute Produkte anzubieten?, Management Know-How Papier Nr. M101, Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim, 2005 (zus. mit H. H. Bauer und N. Sauer).
2005
Lohnen sich segmentspezifische Websites? - Eine Integration von Kundennutzen- und Kundenwertsegmentierung, Universität Mannheim, 2005 (zus. mit H. H. Bauer und T. Donnevert).
2004
2004
2004
Messung der Werbeeffizienz – Eine Untersuchung am Beispiel von Online-Werbung, Universität Mannheim, 2004 (zusammen mit H. H. Bauer und U. Garde).
2003
2023
2018
2015
2014
2010
2008
2008
Patientenorientierte Kommunikation als Erfolgsfaktor im Pharmamarketing, in: Planung & Analyse, 35. Jg, Nr. 2, S. 2-5, 2008 (zusammen mit O. K. Hahn und H. H. Bauer).
2007
2007
2006
Werbeeffizienz - Größer, bunter, lauter?, in: Absatzwirtschaft, 49. Jg., Nr. 2, S. 46-47 , 2006 (zus. mit H. H. Bauer und U. Garde).
2005
Durch E-Servicequalität Kunden binden, in: Absatzwirtschaft, 48. Jg., Nr. 2, S. 57, 2005 (zusammen mit H. H. Bauer und T. Falk).
2005
Kaufen erfahrene Konsumenten bessere Produkte?, in: Absatzwirtschaft, 48. Jg., Nr. 10, S. 68, 2005 (zus. mit H. H. Bauer und N. Sauer).
2004
2004
2004
Effiziente Online-Werbung, in: Marketing Journal, 37. Jg., Nr. 12, S. 28-32, 2004 (zusammen mit H. H. Bauer und U. Garde).
2003
Finanzportale - Erfolgreich durch Vielfalt, in: Gablers Bankmagazin, 52. Jg., Nr. 3, S. 33-36, 2003 (zusammen mit H. H. Bauer).
2003
2019
2011
2008
Using DEA to structure product markets, in: Mantri, J. K. (Ed.): Research Methodology on Data Envelopment Analysis (DEA), Boca Raton, pp. 228-249, 2008 (zusammen mit M. Staat).
2007
Messung von E-Servicequalität: eine branchenübergreifende Validierung, in: Bauer, H. H. / Große-Leege, D. / Rösger, J. (Hrsg.): Interactive Marketing im Web 2.0+ - Konzepte und Anwendungen für ein erfolgreiches Marketingmanagement im Internet, München, S. 43-64, 2007 (zusammen mit H. H. Bauer und T. Falk).
2005
2004
Kundenbindung durch Servicequalität im Internet-Banking, in: Bauer, H. H./Rösger, J./Neumann, M. (Hrsg.): Konsumentenverhalten im Internet, München, S. 415-434, 2004 (zusammen mit H. H. Bauer und T. Falk).